zondag 24 januari 2010

Trui voor Lennard, Lennard's sweater


Omdat z'n broer al een trui had en z'n zus al een poncho wilde Lennard ook een trui. Hij had niet veel specifieke wensen alleen de kleur mocht niet te meisjesachtig zijn. de vraag was grijs of blauw en het werd blauw. Hij kan zo naar Waver (de oudste zus gaat naar een school met kleding voorschriften). Het is een trui volledig gebreid in 2/2 boordsteek. aan de boorden heb ik dunnere naalden gebruikt. De mouwen in raglan zijn lekker en voelen ondanks het patroon niet te strak. Ik heb gebruik gemaakt van het patroon dat onlangs in Libelle verscheen alleen heb ik de afwerking van de raglan mouwen aangepast zodat het er naar mijn inziens beter uitziet. het is gebreid in 100 % acryl omdat Lennard alleen al bij de gedachte van wol een uitslag krijgt.

Because of the fact that his bro and his sister already asked me for some knitwork it was now Lennards turn to ask me and he wanted a sweater. It was only the colour that he restricted me with. He wanted it darkblue (now he is allowed to go to his sisters school with school-uniform). I have choose an acryl wool because he already gets a rash even thinking about wool. The pattern is an adjusted one from Libelle. the boards and the collar are knitted with thinner needles and I choose to knit it totally in 2/2. The raglan sleeves are very welcome in this kinda tight pattern so it feels good and he is able to move around.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...