dinsdag 24 januari 2012

Een kastje per dag ....................

Toch een heerlijk gevoel hoor dat meer=minder. 
Ik begin er plezier in te krijgen .......................

Deze blog bracht me op een idee.
Dit gehele project is misschien beter vol te houden 
als ik er hier over ook schrijf.

Tips om er ook aan te beginnen???
klik hier ................



12 januari 2013
Het is al heel lang geleden dat ik hier wat gepost heb. 
Maar dat betekent niet dat ik niks gedaan heb.
Eigenlijk is ons huis langzamerhand behoorlijk opgeruimd geworden. En ik heb nog een aantal dingen niet laten zien die daar aan bijdroegen.
Bijvoorbeeld deze huiswerkplanken in ons bureau.
Zowel Pmuis als Ollie hebben veel boeken. 
En omdat hun kamers nogal klein zijn hebben we hen de ruimte gegeven om hun boeken
 in het bureau te stallen.
Ook wilde ik graag een plek voor alle 
kaarten die we telkens krijgen bij 
verjaardagen of andere feestelijkheden. 
Of voor spulletjes die ik gewoon leuk 
vindt om te bewaren ....
Pmuis kreeg een eigen tv en daarom 
verhuisde haar kast naar de kamer van haar zus. 
Veel kleding hebben we weggegooid 
en daarnaast wil ze nog vanalles verkopen ......
De kasten in de badkamer boven werden opgeruimd
en Pmuis kreeg een eigen kledingrek om daar al haar jurkjes en vesten en jasjes aan op te hangen .....
kortom er gebeurt hier nog wel wat ....
alleen ik schrijf het niet op:)


29 juli 2012 #70 #71 #72 #73 #74 #75
De voorraadkast is altijd al een ellende. Je schuift maar door en uiteindelijk raakt er achter op de plank van allerlei 'voer' waarvan je het bestaan niet eens meer wist laatstaan dat je het nog kunt eten wegens overschrijding van de houdbaarheidsdatum. Niet dat ik mij daar altijd iets van aantrek maar toch als iets ruim 3 jaar 'overtijd' is dan begin ook ik er niet meer aan .....
En dus begon ik aan een nieuw systeem. Allemaal bakken (tuurlijk van de Action) en dan gevuld per item: rijst, koekjes, chips, pasta, groenten, sausen enz enz. Je ziet meteen wat je nog hebt, pakt wat je wil gebruiken en zo verbruiken wij nu eerst eens onze voorraad want ik geloof dat de hoeveelheid pakjes currysaus en brikjes passata nu eerst eens opgebruikt moeten worden ......



29 juli 2012 #67 #68 #69
Soms lopen dingen niet zoals je wilt. na een vakantie in Zweden ben ik er weer ingevlogen ........
maakte schoon, poetste totdat het blonk en met een paar druppeltjes lavendelolie ruikt alles in huis weer rustig en vredig ..................


Deze apparaten stonden eerst bij mij boven op de koelkast.

Daar worden ze vies en vettig en aangezien ik geen zin heb om
ze iedere week schoon te maken verhuisden ze naar dit kastje ................
maar ik moest wel eerst wat oude pannen weggooien
(die gebruikte ik toch niet dus dat kwam goed uit)

En zo ziet de plek er bovenop mijn koelkast er nu uit ......
schoon en maagdelijk (voor hoelang zou ik willen toevoegen :)




11 april 2012 #66
Vandaag heeft BB het gereedschap uitgezocht. 
Alles in overzichtelijke doorzichtige doosjes (van de Action)
en het gereedschap in daarvoor bestemde koffers.




9 april 2012 #22 plastic bakken en 6 rekken verder

Ofwel hoe besteedt je PaasMaandag nuttig
Deze morgen begon BB plots met het uitruimen van onze
garage. We hebben het gehele wandrek opnieuw ingericht en alle dozen voorzien van stickers met 'inhoudsopgave'




Morgen naar het containerpark en de glasbol ..........






 21 maart 2012 #40 #41 #42 #43
Het begin van de lente moet je
 natuurlijk wel goed vieren ............ 
en ik deed dat door mijn eigen plekkie te maken.
In een hoekje van de 
speelkamer- annex tv-kamer creeërde 
ik mijn eigen naaihoekje zodat ik 
niemand meer latig hoef te 
vallen als ik wil werken .......



 16 maart 2012 #39
Weetje waar ik nu eens een gruwelijke hekel aan heb??
Aan honing! 
Niet door gerechten hoor want ik vind niks zo lekker als een warm broodje met geietenkaas, walnootjes en wat lopende honing ........
Maar dat geplak en gekleef en dat je kastjes daar zo vies van worden DAAR heb ik nu eens een hekel aan.
Ach een mens moet zich soms eens druk maken om onnozelheden niet?!

Voor/tijdens


Na
Ik heb een nieuwe app op m'n foon en ik vond de 'sparkles' wel toepasselijk :)



15 maart 2012 #27 #28#29 #30 #31 #32 #32 #33 #34
#35 # 36 #37 #38
En toen was het in 'ene' al halverwege maart. De
keukenlades werden aangepakt en ik ben 
begonnen met het opruimen van de speelkamer.
 Alle boxen met speelgoed uitzoeken en datgene 
wat echt niet meer gebruikt wordt (zoals knuffels, 
duplo en ander kleutergerief was ik en zal naar 
onze zolder verhuizen in afwachting van 
kleinkinderen vrees ik :)




8 februari 2012 #24 #25 #26
Zoals moge duidelijk zijn ben ook ik niet de perfecte huisvrouw (of was dat nog niet opgevallen??)
Het leven is hier altijd een grote chaos. Ik heb geen goede ritmes en met de 4 kinderen en een man met onregelmatige diensten wordt dat er niet beter op.
Maar tussendoor heb ik toch nog een paar plekjes opgeruimd. 
Jammer genoeg niet met vooraf foto's en ik zweer je dat is maar goed ook want je schrikt je kapot als je zou zien welk een rommel ik soms vergaar ...........

Dit is een door mijn papa beschilderd bankje dat ik dicht bij mij heb staan in onze slaapkamer maar dat natuurlijk ook weer een hotspot is voor rotzooi ........


Dit is nu mijn nieuwe naai-rommel-kleinvak-la

Dit is de stoel naast mijn bed die ooit nog van mijn oma was en ook op haar slaapkamertje stond, nu dus zonder rommel en met de patchwork deken die mijn andere oma ooit naaide voor mij voor op mijn kinderbed .............



24 januari 2012 #21 #22 #23
Het blijkt niet zo moeilijk om iedere dag een plek op te ruimen hier in huis. Maar wel om er hier iedere dag over te melden ......... Vandaag maar weer eens een update!
Ik vergat voor en na foto's te nemen maar geloof mij deze plank in de keuken is een centrale plek in ons huis om rotzooi te dumpen. sinds enkele dagen is hij leeg en wonder boven wonder ben ik in staat om het zo te houden ....


De lege la in mijn kledingkast is gevuld met sokken.
Van ons allemaal en ieder kan er nu uitnemen wat hij/zij die dag wil dragen .............. Geloof me het was een monnikenwerk om alle paren weer bij elkaar te zoeken en nog staat er een mand met éénlingen. Maar het plan is om in deze la alleen maar paren te leggen zodat we niet eerst door de berg moeten zwoegen iedere morgen .....


Het laatste project wat ik ondernam was de boekenkast naast mijn bed. Ik verzamel daar een hoop. Iedere avond zitten mijn zakken vol kleine prutskes en die eindigen hier .....
Maar nu is het weer een fijne opgeruimde plek met zelfs nog plaats voor wat boeken uit BB's kast want die is overvol en zal mijn volgende project zijn .........



18 januari 2012 #20
Zoals ik al zei heb ik twee manden onder
de tafel in de kamer. Vandaag tussen Wii spelende kinderen nr 2 aangepakt. En omdat ik voor nr.1 al het nodige had opgeruimd en plaatsgemaakt was deze voor mijn Flows en Happinezzzzzzz's
voor

na 


16 januari 2012 #16 #17 #18 #19
Ik had er zin in vandaag :)
Onze woonkamer herbergt een tweetal rieten manden en daarin verzamelen onze tijdschriften zich.
Maar tijdens het opruimen kwam ik ook wat kinderboeken tegen en daardoor kwam ik ook aan het opruimen van deze drie boekenplanken toe ...........

Voor
 Tijdens
Na
 Allemaal rommel
 Na
 Na
en toen was er ook nog een hele boekenplank leeg .........................



15 januari 2012 #15
Vandaag een hele dag vergadert met de beste club ever . Vanavond dan toch nog maar een lade aangepakt want het moet gedaan toch?! De tweede lade van onderen was niet echt veel werk. Vooral veel oude zwempakken en bikini's naar de spullenhulp ......
voor

na
 
14 januari 2012 #14
Vandaag de onderste lade van de kleding lades.
Zo'n la waar je van alles in propt waarmee je eigenlijk geen blijf weet. Al snel was het leeg en eigenlijk leg ik er alleen maar de kleden in terug. Ooit wil ik die nog eens aan een wand hangen ................


Voor 

Na
 
13 januari 2012 #10 #11 #12 #13
Inmiddels heb ik mij gestort
op de medicijnmanden in de keuken, 
de medicijnkast in de badkamer, het kastje ernaast
en het kleine kastje naast de wastafels ..............
Voor

 Na

 Voor
 Na
 Na
 
 7 januari 2012 #9
Met 4 kinderen heb je veel schoenen. 
Tot voor kort vond ik daarvoor eigenlijk nooit echt een goede oplossing. 
Maar vorig jaar kochten we een gewone Ikeakast met daarin een dozensysteem. 
Hierdoor hebben we per gezinslid een eigen 'doos'. 
Dat maakt dus dat we een beperkte opruimemogelijkheid hebben. 
De meiden kopen veel schoenen en moeten dus ook met grotere regelmaat hun 'doos' uitruimen. 
Maar vandaag moest ik toch ook eens door die van de jongens en mij. 
Veel schoenen pasten niet meer, waren oud of versleten. 
Ik koop gelukkig weinig schoenen maar er mocht 
toch wel even de bezem door en nu is dit gedeelte van de kast weer netjes.
Het bovenste gedeelte is voor rekening van man en meiden :).




...................................................................................................

6 januari 2012 #5 #6 #7 #8
Vandaag maar eens de kast in de bijkeuken onder handen genomen. 
De lades zagen er niet uit en ook bovenop kon het wel een sponske gebruiken. Vier lades tegelijk dus ........

Voor

Na

...........................................................................................................

4 januari 2012 #4
Na een hele dag te hebben gerommeld met 't naaimasjien moest ik vandaag dan ook nog even een kastje schoon krijgen. Vandaag werd dat mijn bankje in de keuken .................... Een plek om van alles op kwijt te kunnen maar ook om er van alles in te donderen ...................... En dus is het tijd om er iets aan te doen.

Voor


 Na
..........................................................................................................







3 januari 2012 #3
Vandaag maakte ik een beginnetje met het opruimen van onze garage .................


En zo te zien moet er nog heeeeeel wat gebeuren voordat het hier een beetje opgeruimd is .................
..........................................................................................................

2 Januari 2012 #2
Ik maakte het kastje in mijn keuken bovenop helemaal schoon en leeg. En plots zie ik weer de pottekes die de hubs ooit eens maakte tijdens zijn pottenbakkers periode ...............


En ik maakte mijn boekenkast weer netjes.


Hier alleen maar de resultaten omdat ik nog geen vooraf foto's maakte maar geloof mij het was een bende en ik heb weer lekker wat weg kunnen smijten .....................
............................................................................................................

1 Januari 2012 #1

Ik haalde de kast in de gang leeg en liet de meisjes kiezen welke jassen ze nog wilden houden. Ik keerde de dozen om en gooide alle enkele handschoenen, wanten en lelijke sjaals weg. Alle onze oude jassen gingen naar het goede doel want eigenlijk was er niets mee aan de hand gewoon 'uit de mode' of te klein geworden.
Twee zakken vol was het resultaat ........................

7 opmerkingen:

  1. o ik ken dat ...ik was er vorig jaar ook goed mee op dreef...maar in dit grote huis is er nog een hoop te ruimen ...en bij elke lade , elke kast geeft het een beetje opluchting en een goed gevoel als je anderen er plezier mee kan doen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dit geeft vast een heel goed gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Ik ga helemaal akkoord met die filosofie, ik doe het alleen aan een iets trager tempo; mijn doel is 1 kastje per week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, je hebt mijn volledige steun Ester, ik ben er ook aan begonnen! Knap zeg, nu gewoon lekker volhouden, maar ik denk dat je daar alleen maar gelukkiger van kan worden, hé? Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht, even kijken hoe het bij Ester gaat...Het gaat super goed!!

    Wauw, wat een resultaten. Die voor en na foto's doen het em he. Een beetje gerichte aandacht en hup, je la of kast of mandje krijgt een volledig andere aanblik.
    Leuk om te zien dat het bij anderen net zo werkt.

    Groetjes! Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk veel kasten en laadjes heb je al aangepakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...