woensdag 8 september 2010

Amigurumi

Ik heb op het moment zoveel dingen te doen en krijg steeds meer vragen en het ergste van al:  ik zeg overal ja tegen  .................... en dus ga ik amigurumi hondjes maken voor een vriendin die een winkeltjes/kraam uitbaat vanwege SHIN A.C.E. Deze organisatie helpt Spaanse Honden in Nood. In Spanje hebben ze een andere idee over de zorg van dieren. en dus worden honden er aan hun lot over gelaten. sommigen zijn er ernstig aan toe anderen worden zelfs van de nabije dood gered. natuurlijk kost dat alles geld. omdat het een organisatie is die het van giften en andere inkomsten moet hebben is er dus een kleine shop.




Dit is nog maar de eerste en dochterlief heeft 'm al direct geconfisceerd. De volgenden zullen ook echte oogjes en een echt neusje krijgen. Deze kun je bestellen bij HobbyBoutique Monique (wel in NL maar de verzendkosten zijn relatief laag omdat de oogjes en neusjes weinig wegen)



De hondjes komen uit een schattig boekje. Te verkrijgen bij Bol.com en dergelijke. Het haken ervan is alleen een hele klus. 4 pootjes, 2 oren een snuitje en dan nog een kop, staart en een lijfje. Het is leuk om te doen maar het is wel een telwerk. Iedere toer meerderen danwel minderen. Niet iets wat ik met 4 kids om me heen kan doen is mijn ervaring :) Om de toeren te tellen gebruik ik een contrasterende draad. omdat er bij Amigurumi niet echt een begin en en einde is van elke toer, je haakt het in één lange rij toeren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...