zaterdag 18 september 2010

Comfort Food

Deze eerste weken terug naar school waren alvast een chaos. Als dat een voorbode is van de rest van het jaar dan denk ik dat ik tegen juni een hartverzakking heb danwel klaar ben voor opname. En dus heb ik behoefte aan rust. Bij ons thuis vroeger was het rustiger, althans zo'n herinnering heb ik er aan. Niet in de eerste plaats omdat er maar 2 kids waren maar ook omdat mijn moeder een georganiseerde huisvrouw was. Nooit achter op met de was, badkamer altijd spik en span en nergens een laagje stof waar je je naam in had kunnen schrijven.



Toen ze zelf het huis uit ging, nadat ze natuurlijk netjes getrouwd was met mijn paps. Kreeg ze van haar tante het 'Margriet Kookboek'. En ik herinner mij dat ze daaruit haar baksels maakte. Toen ik ging 'hokken' met de hubs, lang lang geleden, kreeg ik het van haar. soms lees ik er nog wel uit. Gewoon omdat het zo grappig is. En als ik behoefte heb aan comfort food dan bak ik de 'Hollandse Appeltaart' en gebruik ik het recept dat hierin staat. Gewoon omdat het voor mijn gevoel de 'enige echte' is. En plots voel ik een beetje rust.


2 opmerkingen:

  1. ik bak ook altijd de appeltaart uit het oude kookboek van mijn schoonmoeder, van de amterdamse huishoudschool is hij. Ook ideaal toen we net samenwoonden en ik geen idee had hoelang bepaalde groenten gekookt moest worden.
    Je taart ziet er heerlijk uit (ga zo maar even kijken of de appels aan mn boom geplukt kunnen worden, kan ik er vanmiddag ook lekker 1 bakken :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lisette Dat vergat ik er helemaal bij te vertellen. Ook van onze eigen appels :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...