dinsdag 14 september 2010

Waar koop je wat?

Het is altijd moeilijk om aan materialen te geraken. En dus ben ik altijd aan het rondkijken waar je leuke dingetjes kunt vinden. Voor 't 12M12P idee had ik wat spullen nodig die ik niet in huis had. Omdat ik de afgelopen jaren eigenlijk niks meer produceerde heb ik veel van mijn materialen in de loop van de tijd weggegooid of ergens zo diep opgeborgen dat ik geen zin meer heb om ernaar te gaan zoeken. Wij hebben boven op zolder drie grote opberg ruimtes en in de tien jaar dat we hier wonen is veel daar naar toe verhuisd om er nooooooooooooit meer uit te komen.

Goed, ik dwaal af. Ik had dus materialen nodig. Bij de Colruyt (ja die) vond ik twee doosjes borduurgaren die ik voor allerlei dingen kan gebruiken. Niet altijd de meest alledaagse kleuren en voor een tepatroon heb je natuurlijk altijd nr's nodig. Maar voor dit klusje was dit echt fantastisch. bij de Hema hadden ze deze leuke belletjes en bij de Xenos (wij gaan altijd naar die in Beek, Nederlands Limburg) hadden ze prachtige kralen en een kaartje met verschillende lintjes (ze hebben er nog veel meer kralen maar ook oorbellen, haakjes, draad, veterkettingen en spanen doosjes, allemaal gerief om mee aan de haal te gaan) . Al met al niet echt plaatsen waar je zou denken aan handwerkmaterialen.



Ik hoorde op het Leuvens Stiksel van Kir dat de Lidl felle kleurtjes katoenen garen had maar ik ben nog niet tot daar geraakt. Iemand anders nog leuke ideeën voor niet alledaagse winkels waar je materialen kunt kopen?

3 opmerkingen:

  1. Gisteren heb ik in de Aldi velcro band en rondjes gevonden (1,5€ per pakje) in de kleuren zwart, wit of zand. Ze hebben niet meteen een bestemming, maar is toch makkelijk om in huis te hebben :-)
    BTW, ik vind je blauwe vogel heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het einde van de maand kun je zien wat ik met de vogel heb gedaan:)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...