maandag 1 november 2010

Over spitskool, zoet-zure saus en familiedingen

Tis vandaag een vrije dag hier en dus trekken we er maar weer eens op uit. Maar niet voordat ik een weekplanning voor mijn menu heb samengesteld. En ja, je ziet het goed, ik ben weer terug, iets eerder dan verwacht. En nee, ik ga  je niet vervelen met ziek-zwak en misselijk verhalen. Mijn vader is opgenomen in het ziekenhuis en dat zal nog wel een tijdje duren voordat hij eruit komt. De komende periode zal het druk worden met familie-bezoeken en dus moet de planning weer eens worden aangescherpt.

Deze week heb ik een menu met een beetje van alles en nog wat:
Ouderwetse zuurkoolschotel uit de oven. Met gehakt en champignons en rode uien.
Kipdrumsticks uit de oven met rode uien, citroenaardappelen en boontjes
Makkelijke farfalle met roomkaas en achterham. Lekker met spinazie en pijnboompitten.
Zoet-zuur vlees met ananas. Dit is een luie-wijven-recept met een kantenklaar pot en een blik ananas :)
Pompoensoep met geitenkaas (en ik wil dat truukje van Mme Zsazsa eens proberen)
Indiase kip met banaan en spitskool. Kokosrijst erbij en klaar.

Voor zondag moeten we nog iets verzinnen. Onze jongste is dan jarig en met alle ontwikkelingen hier wil ik dit ZEKER groots vieren want het leven moet je nemen zoals het is. Dat klinkt vreselijk, ik weet het, maar ik ben op het moment een beetje muts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...