woensdag 5 januari 2011

Op Safari

Neeeeeee, we gaan niet naar Kenia. Maar ik heb zo een prachtig boek gekregen, de inspiratie kriebelt. Poppy Treffry naait op een heel bijzondere manier op haar machine. Een soort van vrij borduren. De stofjes worden niet echt netjes afgewerkt en door die bepaalde 'slordigheidsfactor' wordt het nog leuker. Ik vroeg (bestelde) het boek en kreeg het (legde het zelf
onder de kerstboom). Het boek leert je haar techniek en dat wil ik wel eens proberen. Met een borduurring, zonder naaivoetje en heel veel proeflapjes ga ik een poging wagen.


Maar eerst zal ik naar boven moeten om mijn borduurring te gaan zoeken. En 'boven' is het een ramp. Naast de slaapkamers hebben wij enorme rommelhokken. En die stouwen we gewoon vol. Deur open, schuiven maar en deur weer toe. Met als gevolg dat als je besluit dat je er iets uit wil hebben het een 'safari-tocht' wordt om te vinden wat je zoekt en dan nog maar niet te spreken van alle enge beesten die daar hun eigen leven leven :)

Wens mij sterkte!!!!

4 opmerkingen:

  1. Hihi. Wij hebben zo'n "Hobbykamer" die wij volstouwen... maar vandaag ben ik begonnen met het opruimen van een grote kast en dat heeft snel resultaat gehad, dus ik ben content. Eindelijk mijn stofjes netjes in een kast in plaats van in kartonnen dozen... En het is altijd fijn om dingen weg te doen, dingen waar je anders toch niets mee zou doen en als je het mist, dan koop je het gewoon terug wanneer je het écht nodig hebt (vaak pas binnen tien jaar of zo).

    Borduurringen ben ik wel wat tegengekomen. Het ziet er een vrolijk boek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste creatieve zielen houden niet van orde... Sterkte op safari!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn werkjes zien er ook soms slordig uit :) Veel plezier met deze nieuwe ontdekking!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook een van mijn lievelingsboeken, echt top!
    Enneh... sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...