woensdag 19 januari 2011

Tapestry crochet of hoe je het ook wil noemen

Als je veel op het web zit rond te klikken vind je soms plotseling iets leuks. Niet dat het totaal nieuwe technieken zijn. Maar het geeft je inspiratie. Brengt je weer tot iets anders. Zo vond ik dit: tapestry crochet. Ik heb nog een poging gedaan om de Nederlandse vertaling te zoeken maar daar kwam ik nou niet direct mee weg. Maakt me ook niks uit want de meeste patronen zoek ik toch in het Engels/Amerikaans. Tapestry crochet is een vorm van haken met verschillende kleurtjes en een patroon. Je haakt alleen maar vasten en het patroon groeit onder je vingers. Nu moet je wel aardig vast haken want anders ziet het er niet uit. Ook moet je de achterliggende draadjes 'meehaken' zodat het er aan de achterkant ook een beetje fatsoenlijk uitziet. Kortom tis niet heel erg moeilijk maar het vraagt wat handigheid. Nu is het effect het leukst als je het patroontje op 'repeat' zet. Dan krijg je het leukste effect. Ik ben eerst maar eens begonnen met een proeflapje om te zien of het ergens op lijkt ..............

2 opmerkingen:

  1. ziet er heel schattig uit, maar ik denk dat alleen het 'aardig vast haken' mij 'aardig' zou lukken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook leuk... dat opent waarschijnlijk een heleboel nieuwe mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...