donderdag 7 april 2011

Hut is Lentuh!

Maar in het Profijtje is het maar een zielige boel. Iedere donderdag help ik bij de sociale kruidenier in Mechelen. In een voormalig pand dat toebehoorde aan een klooster baat het Sociaal Centrum-steunpunt Vrijwilligerswerk een winkel uit speciaal voor mensen met een OCMW toestemming. Spullen tegen een verlaagde prijs aangekocht bij de Carrefour worden hier verkocht. Maar ook spullen die Carrefour te veel hebben aangekocht voor de promo's of spullen die tegen het einde van de datum lopen, of van die blikken met deuken en zonder etiket. Kortom alles wat wij in de schappen laten staan komt hier terecht.  Het gebouw is oud, donker, ongezellig en koud zoals het een goed klooster betaamd. En toch moet er een beetje sfeer worden gebracht, zonder dat er één spijker in de muur wordt geslagen want dat is ten strengste verboden (geen idee waarom maar soit!)

Voor de koffiehoek maakte ik dit:


En voor aan de kassa maakte ik 9 van deze naar dit voorbeeld:



Beetje kleur geeft al een beter gevoel. 
Ennuh tis hier bijna vakantie, nog twee daagjes jeuuuj!

3 opmerkingen:

  1. Amai daar doe ik mijn petje voor af, groot hart heb je!
    En als ze daar niet vrolijk van worden dan weet ik het niet, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je een beetje kleur brengt in die mensen hun leven!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...