maandag 26 maart 2012

van koekjes, behangen en een lekker soepje


't was me het weekendje wel. 

we hebben bergen verzet, eerst besloten we om deugnietje weer terug
 buiten te zetten. na de ietwat harde aanvaring met Boris
 (deze had 'm zoals de dierenarts het formuleerde 'hardhandig geëpileerd')
zat Deugnietje weer binnen.
af en toe mocht 'ie' op de zetel rondhupsen 
 toch is zo'n kooi eigenlijk een beetje zielig ........... 
dus besloten we hem weer buiten te zetten, het hok goed afgeschermd,
 ook van boven zodat hij toch beschermd was tegen 'boze' hondjes.

verder zijn we op zoek gegaan naar een kast voor in de hal, 
die dienst zal doen om de jassen, petten, mutsen, handschoenen 
en meer van dat een plaats te geven. ik had al eens bij de Ikea gekeken 
maar daar vond ik de kasten niet mooi. we hebben allerlei kringwinkels
 in de buurt al afgezocht maar nog niet echt iets gevonden. 
toch blijf ik hopen dat we er eentje zullen vinden
 en tot die tijd gebruiken we gewoon de oude 

op zondag werd er nog even behangen en is de hal klaar ....................

toen ik eindelijk even wilde gaan zitten bedacht ik me dat 
Ollie morgen 'de knabbel' heeft in de klas en dat ik
 voor 19 kinderen koekjes moest voorzien. met niet veel in huis 
(geen eieren dus geen vlugge cake, geen 19 muesli koeken op voorraad) 
moest ik nog snel wat bakken .............
het werden havermoutkoekjes die zo lekker bleken 
dat ik ervoor moest waken dat er nog 19 over bleven voor in de klas ...................

inmiddels was het al  weer 'dinnertime' en moest er ook nog wat op tafel komen .
het werd een courgettesoepje en een stokbroodje ajvar* (met uitjes, een tomaatje, olijfjes en feta).

*ajvar is een een soort van groente prutje (saus) uit de Balkan met paprika, aubergine en allerlei verschillende kruiden. je kunt het ook zelf maken maar ik heb 't gewoon uit de winkel........

fijne week allemaal,
Ester



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...