donderdag 22 maart 2012

van schijven en schnitzels

tis hier nog steeds van 'dagen zonder vlees'
tenminste alleen ik en ollie zijn nog over
toen vorige week de dochter opperde om eens van die 
heerlijke schnitzels te eten van bij de slager, ja toen kreeg BB het moeilijk.
het water liep 'm in de mond en toen ik zei dat 'ie' niet 
voor mij moest vasten was het hek van de dam 
en werden er die avond schnitzels geserveerd.

Ollie en ik houden dus nog steeds vol. en ik moet toegeven dat dat geen straf is
ik heb al van allerlei lekkers ontdekt. bij de Appie in Holland 
bijvoorbeeld hebben ze echt nog behoorlijk veel keuze uit vegetarische dingen, 
zo is de falafel lekker (met hoummous sla en tomaatjes 
tussen een pita broodje bijvoorbeeld)
en voor de echte durvers is er de 'HOT' variant.

verder hebben ze er allerlei soorten burgers, mediterane, griekse maar ook 
van die met brocolli met kaas. we hebben ook al gemarineerde tofu geprobeerd
afhankelijk van welk soort eten met verschillende soorten marinades:
met ketjap en gember als het om 'oosters' gaat of met 
Italiaanse kruiden en olijfolie voor in de pasta ...................
voor op brood zijn er verschillende keuzes en eigenlijk mis ik 
alleen soms een lekkere preparé of martino op zaterdag ...........

er is nog één ding dat ik graag zou willen proberen te maken maar 
waarvoor ik nog geen tijd heb gehad en dat is zelf gemaakte seitan.

vanavond is het griekse salade, gebakken piepers en een provençaalse carré.

eet smakelijk!!!

1 opmerking:

  1. Ha ha, die burgers kennen wij (=ik en de meiden, mijn vriend absoluut NIET) van voor naar achter, allemaal! Ik ben al 20 jaar vegetariër. De Frittataburger (met pasta erin en tomaat en mozerella) is lekker, misschien kun je die nog proberen, hij is pas sinds kort in het assortiment. Smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...