maandag 2 april 2012

aftellen en optellen

het aftellen is begonnen
de 'actie' dagen zonder vlees loopt bijna op z'n einde

en ik? ik twijfel eigenlijk een beetje wat te doen ..........
want ik kan heel goed zonder vlees blijkt
ik ga veel bewuster om met eten en kijk naar heel andere dingen in de winkels

ik ben begonnen door de vastenactie maar ook omdat Ollie al langer aan het klagen was over vlees
dat hij het vies vond en vond stinken als ik het klaarmaakte


inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden op het web om lekkere
recepten te vinden. maar eigenlijk kook ik niet veel anders dan vroeger
met dat verschil dat ik nu vaak twee pannetjes saus maak,
één met vlees en
één met vleesvervanger.

zo eten we toch allemaal spaghetti en (kip) curry.
ik gebruik nu wel volkoren producten, iets wat ik vroeger nooit deed maar wat ik nu toch belangrijker vind
en waarop door de 'vleeseters' natuurlijk commentaar kwam ...........


verder kocht ik het boekje de 'dunne vegetariër' van Antoinette Herzenberg 
ik kook bewuster, kook ook veel meer met groenten van het seizoen
ik heb een lijst gedownload op mijn android met alle seizoensgroente per maand, 
dit heb ik opgeslagen in 'Evernote' 
(een fantastische app voor het opslaan/delen van notities)
als ik nu in de winkel rond loop te darren kan ik even spieken
 de boodschappen worden zo ook veel goedkoper, 
seizoensgroenten zijn lager in prijs.

 quiche met geitenkaas, spinazie, aardappelen
en kerstomaatjes (niet echt van dit seizoen natuurlijk :)

nu alleen nog de belangrijkste vraag van alles,
wat ga ik doen na de Pasen?
wel ik denk dat ik blijf eten zoals ik nu doe,
dus geen lammetjes of koetjes voor mij

maar wat als straks het BBQ seizoen weer begint??
 hoe doen 'echte' vegetariërs dat??
daar ben ik wel benieuwd naar .......................

1 opmerking:

  1. Op de BBQ: gemarineerde tofu op satestokjes, champignons en stukken paprika al dan niet met geitenkaas in aluminiumfolie, courgette met een sambal/ketjap marinade... er zijn ook goede boeken over vegetarische recepten op de BBQ!

    Het kan wel eens lastig zijn als je bij iemand anders aanschuift, maar zelf iets meenemen hoeft ook helemaal geen probleem te zijn :)

    Alvast een hele fijne zomer, ongeacht de keuze die je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...