woensdag 15 mei 2013

Gaan we dat eten of wah?

vandaag was het weer eens experimenteren ......
dat heeft altijd heel wat voeten in aarde hier

ik krijg voortdurend commentaar van de koters
.... eten we da?
... is da mos?
.... wah ga de daarmee doen?
 kortom een geanimeerd gesprek in de keuken ....

het recept is als volgt:
2 handjes schoon mos
1 liter yoghurt
1 theelepel suiker

gooi dit in de blender en voila


en wat gaan we daar nu mee doen .....
wel ooit bouwden wij een trap in onze tuin
en die moest heel mooi vol komen met prachtige Spaanse tegels 
die ons een godsvermogen hebben gekost

één zomer was het werkelijk prachtig ....
en toen kwam de winter
en nadat de sneeuw was gesmolten
vielen alle tegels los van de trap

niet omdat de lijm niet gehouden had
maar omdat de tegels waarschijnlijk toch niet
zo goed tegen de winter konden als 
dat de verkopers ons hadden beloofd

en daarom kijken wij al jaren hiertegen aan ....


ik vind de mosgroei wel mooi
en nu heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering
het licht gezien ......

ik ga de rest ook volmaken met mos .....
op het web zag ik een receptje voor het maken van mos
dus fluks in de keuken en naar buiten met het goedje 
en een kwast .......


ik kreeg in eerste instantie niet veel de kans ......
Babs en Boris vonden het lekker .....
ècht lekkerrrrrrr ....... 


normaal moet je het vochtig houden met de plantenspuit
maar ik geloof niet dat 'vochtontbering' 
op het moment een groot probleem is
we wachten nu dus af  ......
 en ik hou jullie op de hoogte .........

fijne woensdag nog!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Je kan er erg leuke dingen mee doen. Ik zag eens teksten in mos op een muur. Zouden de treden trouwens niet glad worden met nat weer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is het een trap achter in de tuin en meer voor het mooi als dat we 'm dagelijks gebruiken :) en idd er zijn zulke leuke dingen met most te doen .... mos-grafitti

      Verwijderen
  2. Heerlijk verhaal. Toch maar een huisje in het zuiden van Europa. Ik wil vandaag op mijn vrije dag in de tuin werken. Regent het weer pijpenstelen. De mos groeit wel met dit weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...