woensdag 3 juli 2013

wie heeft er groene vingers?

nou wij niet hoor
maar we hebben onze tuin zo
aangelegd dat we daar eigenlijk zelf niet 
veel meer aan hoeven doen.
en er heerlijk van kunnen genieten .....



de fluweelboom staat in bloei,
van op een afstandje is dat niet
 zo heel spectaculair maar éénmaal
dichtbij wordt je getrokken 
door alle zoemzoem geluiden
de bijen hebben het er maar druk mee ... 


omdat ons gebroed gek is op 
fruit hebben we daar veel van 
iedere dag checked LennyB de aardbeien ..... 


maar we hebben ook zwarte bessen voor de cassislimo
en frambozen voor 'de snoep'


de appelboom zit tjokvol


de takken hangen er van over


 en dan te bedenken dat er
 al zoveel van afgevallen is


En onze rabarber groeit echt enorm,
 mijn tante zegt altijd dat je 
dat in augustus niet meer mag eten
wegens  gif in de stengels
en daarom moeten we er nu van genieten



omdat ik hier gelezen had over lekkere rabarbertaart
met een recept van hier
hebben we die dus ook maar geprobeerd

en lekker dat ze was .......
geen foto want ze was op voor we het wisten .....

Ik ben ook altijd op zoek naar 
lekkere appelrecepten
en met zo'n grote oogst (we hebben twee van die enorme bomen)
in het vooruitzicht zou ik toch wel eens 
iets anders willen maken dan appelmoes, compôte of sap

misschien weet jij iets?




3 opmerkingen:

  1. Brigitte van martje3 juli 2013 om 18:48

    cider? appelcake, gedroogde appeltjes,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Appeltjes inmaken, kun je er later in het jaar nog appeltaart of cake mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rabarbertaart is echt heerlijk. Ik maak het altijd als appeltaart maar dan met rabarber. Appelrecepten heb ik helaas niet voor je.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...