donderdag 22 augustus 2013

lekker koppie thee

dromend over reizen
die we ooit nog zullen maken .....

Indiase chai

nodig:

voor ongeveer 600 ml

400 ml water
400 ml melk
1 eetlepel zwarte thee

2 theelepels venkelzaad
2 cm verse gember (ik gebruikte gemberpoeder bij gebrek aan :)
1 theelepel zwarte peperkorrels
8 peultjes kardamom
8 kruidnagelen (LB las het etiket: gekruide garnalen?)
1 stukje kaneelpijp van 4 cm (ik gebruikte kaneelpoeder ..)
optioneel:
stukje steranijs

en als je van extra sterk houd kun je er 
nog wat extra rode peper bij doen (ik gebruikte pilipili)

extra: rietsuiker of bruine suiker naar smaak

bereiding:

doe het water in de pan en voeg de
kruiden en de thee toe, 
van de gember maar de helft gebruiken, 
laat dit geheel tot de helft inkoken en zet het 
vuurtje zacht tot max 1 uurtje laten trekken.
voeg dan de melk toe en breng het aan de kook.
voeg de suiker toe en los het op, 
voeg evt nog de extra gember en laat het nog 
5 minuutjes van het vuur staan.

zeef het geheel en houdt het warm .....
lijkt me heerlijk met van die kaneelkoekskes
 maar die had ik ook al niet in huis.

ik weet het ik ben een blogger van niks ......
maar de thee is wel lekker :)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...