dinsdag 3 september 2013

gewoontes

ik ben alles behalve een gewoontedier

eigenlijk doe ik nooit iets hetzelfde
ik verafschuw herhaling
en ben als de dood voor
VERVELING .....

maar als je zo bent
dan heb je ook moeite met routines.
en sommige dingen zijn nu eenmaal 
gemakkelijker als je ze als een routine doet.

zoals bijvoorbeeld het huishouden
daar heb ik altijd erg veel moeite mee gehad
om dat routinematig te doen
ik gebruik daar  flylady voor
je begint bij het schoonmaken van je pompbak 
en voordat je het weet is je huishouden 
runnen een goede routine .... 
en als ik ff 'lost' raak 
dan kijk ik op de website en 
dan ben ik weer vertrokken

aangezien dat zo wonderwel werkte bedacht 
ik mij dat ik dat natuurlijk ook met 
andere dingen zou kunnen doen.
met dingen die ik vergeet
of die ik graag zou willen doen.

en ik maakte een lijstje 
omdat ik nou eenmaal van lijstjes hou:

1. iedere dag ontbijten, 

2. iedere dag een lunch voor mijzelf klaarmaken
en daar van genieten
(dat lijkt zo evident maar dat is het niet)

3. oefeningen doen voor een betere conditie
(ik begin met 10 minuten iedere dag)

4. geen tussendoortjes nemen 
aka 's avonds minder snaaien 

5. geen alcohol drinken

6. extra vitamines nemen, 
(als gevolg van mijn vegetarische menu kom 
ik regelmatig vitamine B tekort en die moet ik dus slikken)

7. voldoende water drinken op een dag

dat lijstje werd een word bestandje
en nu is het plan dat iedere dag af te tekenenen



zo zie ik mijn progressie in de week .......
maar ook daar waar ik beter kan :)

hebben jullie van die gewoontes waar je van af wil
of dingen waar je juist aan zou willen beginnen?

hoe doen jullie dat?

1 opmerking:

  1. Dat werkt wel goed denk ik, zo'n lijstje. Ik moet ervoor zorgen dat ik geen slechte tussendoortjes neem. Als de kinderen op school zijn dan kan ik het soms niet laten om wat lekkers te pakken. Ik heb een aantal jaar geleden elke dag opgeschreven wat ik at. Lekkers mocht daar van mij niet op voorkomen dus at ik het niet. Best moeilijk om vol te houden. Ik denk dat zo'n lijstje voor mijn beter werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...