zondag 31 januari 2010

Amigurumi Crochet, Amigurumi Haken


Na mijn poncho's zat ik met m'n duimen te draaien en moest op zoek naar iets nieuws. Toen ik dat op Twitter zei gaf Ninfje me het antwoord en ik herinnerde mij dat ik daar altijd al eens aan had willen beginnen. Ik had zelfs al een leuk patroon voor een pinguin. Eénmaal af vond ik hemeigenlijk een beetje 'een saaie' en heb toen bedacht dat ie een 'Wannabe Piglet' is. Berend vond het geheel nogal ver gezocht en haalde er zelfs een geheel door Darwin ondersteunende theorie bij dat pinguins en varkens elkaar hoogst waarschijnlijk zelfs nog nooit hebben ontmoet (de zoo buitenbeschouwing gelaten). Zoals gezegd de pinguin is een patroon maar het 'piglet' jasje heb ik zelf verzonnen. Lennard is er gek van en nu wil Olav er ook ééntje en ik moet nu dus een nieuw wannabe dier bedenken.


Amigurumi wat is het en hoe doe je het? Amigurumi is de japanse kunst om kleine dieren of speelgoed te haken. De poppen zijn gehaakt in een lange spiraal. Er worden geen losse rondjes gehaakt je haakt aan één stuk door. De delen worden ieder apart gehaakt, gevuld en aan elkaar gezet. Ze hebben over het algemeen een te groot hoofd, een cylindrisch lijf en leden. soms wordt er vilt gebruikt voor het maken van de oren, het gezicht of de neus. Van vilt kun je ook leuke versieringen maken


After my poncho project I was searching for something new en through Twitter I got a new idea. Ninfje helped me out and I even had a pattern for a penguin. When it was ready i found it rather boring and I made up that he was eventually a 'wannabe piglet'. Berend said it wasn't very likely that they would ever meet. As said earlier the penguin was a pattern but the 'piglet jacket' is made by me. Lennard adores it and Olav wants one too. Zo I have to search for another wannabe animal.


Amigurumi what is it and how to do it? Amigurumi is the Japanese art of crocheting small animals or toys.  The dolls are done in single crochet in the round.  The rounds are never joined, instead being worked in a spiral.  Amigurumi are made up of parts that are crocheted, stuffed, and sewn together.  The parts are usually an over-sized round head, a cylindrical body, arms and legs, ears, tail (if needed) and embellishments.  Sometimes, felt is used to create the ears, face, or nose.  Felt can also make some pretty cute embellishments.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...