vrijdag 1 oktober 2010

Een opdracht met een staartje

Ik weet niet goed hoe of het komt maar ik heb altijd wol over, ook al brei of haak ik volgens patroon. In dit geval dus ook. Nadat ik het vestje en de beloofde beenwarmers klaar had ......................




was er nog steeds wol over. En dus verzon ik vingerloze wantjes. Deze zijn gemaakt voor kindjes van 4 jaar maar je kunt ze natuurlijk ook maken voor grotere kinderen en volwassenen. Ik heb er maar een patroontje voor geschreven:




Vingerloze wantjes:

Leeftijden: 4 - 8 - 12 - groot
Garen:  Twee kleuren garen (hiergenoemd als A en B) voor naald 3.5
Steken verhouding: 32 steken op 30 naalden is ongeveer 10cm bij 10 cm maar omdat dit patroon in een brede boordsteek is gebreid moet je het werk niet te veel uittrekken (dan vervaagd het effect)
brei eerst een proeflapje.
Gebruikte steken: 1e nld: 2 recht, 2 averecht.  2e nld: steken breien zoals ze zich voordoen

Het patroon:
38steken opzetten met kleur A naald 3 en 4cm (5,6,7cm) breien volgens patroon.
Verder gaan met naald 3.5 en brei afwisselend 2 naalden met kleur A dan met kleur B.
Bij een totaal van 8 cm (9, 10, 13 cm)  verder breien met kleur B en nog 4cm (5,6,7 cm) in hetzelfde patroon verder breien.
Losjes afkanten.
Daarna de draadjes afwerken en het naadje alsvolgt aan de zijkant sluiten. Van boven de eerste 2 (3,4,5) cm sluiten dan voor de duim een opening houden van 3.5 cm (4.5, 5, 5.5 cm) de rest van de naad sluiten.

Afwerking:
Eventueel kun je er een gehaakt roosje opzetten. Morgen schrijf ik daarvan het patroontje.


3 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!Waaw, onder de indruk hoor!
    Wat zal de dochter van Oontje er in lopen stralen!!
    Nu nog die speld maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, en mijn dochter mag dat dragen??? Fijn! Die zal helemaal gek zijn van die wantjes.
    En ik vind het vestje prachtig. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol dat hoorde ik ook net :) Ben zo benieuwd naar hoe de foto's gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...