dinsdag 30 november 2010

Sinterklaas

Olav: "Vind jij het nu niet erg dat ze je hebben
verteld dat Sinterklaas niet bestaat?"
Lennard: "Nuuuuu, we kregen toch cadeautjes? 
En trouwens je ziet toch zo dat 'ie' niet echt is!"
Olav: "Nou ik vind het heel erg dat je ouders je zo jaren voorliegen. 
En als ik later een kindje krijg (hangt voorover over een denkbeeldige wieg) 
dan zeg ik meteen: Sinterklaas bestaat niet hoor."

En dus is het grote Sinterklaas-geheim hier ontrafeld en geëvalueerd. Maar toen ik vroeg of we dit jaar nog iets zouden doen veerden ze allemaal op. Want eigenlijk vind iedereen het jammer als we deze traditie zomaar opzij zouden schuiven. Maar het moest wel anders, geen grote cadeau's meer. Vrienden werden uitgenodigd want hoe meer zielen hoe meer vreugd en ik flanste een spel in elkaar. Niks bijzonders en op vele websites te vinden. We gaan dobbelen om pakjes. Ik heb voor iedereen kleine pakjes gekocht. Niks bijzonders maar gewoon leuke attenties. Een mok, een kraslot, nagellak dat soort dingetjes. En nu maar dobbelen en hopen dat iedereen krijgt wat 'ie' leuk vindt. Om het geheel nog wat luchtiger te maken doe ik er ook wat nepcadeautjes bij. Een toiletrol, een sponsje, wattenstaafjes ............... van dat soort. De eerste twee rondes worden gespeeld zonder de pakjes uit te pakken. Pas in ronde 3 kun je zien wat het allemaal is.


Om het niet een al te grote teleurstelling voor de jongens te laten worden heb ik er toch ook nog echte cadeautjes bij gedaan. Want die Luisterhuis verhalen kon ik echt niet laten liggen ...........................

3 opmerkingen:

  1. Dat spel is erg vermakelijk! Wij hadden er ook nog andere opties bij: pak een cadeautje van een ander/linkerbuur/rechterbuur weg. En: geef een cadeautje van jezelf weg. Zo kun je én de cadeautjes bemachtigen die je leuk vindt, maar ook weer kwijtraken, of, leuker, een ander in de weg zitten dood zijn/haar favoriet weg te nemen :) We hebben er veel lol om gehad. En aan het eind wisselden we sommige dingen toch nog uit.
    Veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop echt dat het een succes wordt. Op de opdrachtkaartjes staan nog dingen als: pak het grootste cadeautje, ruil jou kleinste tegen de grootste of leg al je cadeautjes terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is de oudste 8 en hij weet het nog niet, of doet anders heel hard alsof hij het niet weet. Lijkt me wel een leuk spelletje met oudere kinderen, want het is inderdaad een traditie die ik ook wel wil behouden.
    En het Luisterhuis is top! We hebben ze ook allemaal, de laatste ligt onder de kerstboom. Allé, zal onder de kerstboom liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...