zondag 5 december 2010

T-Poes

Octopoes deed mij plots weer aan  mijn oude poezen-theepot denken. En ook al zie ik hem iedere dag. Je omgeving wordt een een gewoonte-plek en dan 'kijk' je niet echt meer naar de spullen die je hebt. Zo ook met deze T-poes. Ik heb 'm gekregen toen mijn Oma was overleden, maar zij had 'm al van haar moeder. Een echt erfstuk uit de familie van mijn moeder. Mijn oom vertelde eens dat hij de kop altijd op een bepaalde manier zette als hij bij zijn oma (mijn overgrootmoeder) was en dat zij 'm dan weer terug zette zodra ze zag dat ie 'verzet' was. Ik weet eigenlijk nog steeds niet welke 'stand' ik nu het mooiste vind. Ik heb er nog nooit thee uit gedronken want ik ben veel te bang dat hij kapot gaat.

3 opmerkingen:

  1. ...smelt stante pede bij het aanschouwen van deze prachtige T-potpoes ... ohh wat is die mooi!!!!
    En extra mooi doordat hij nog van je overgrootmoeder is geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat een theepot? Of een mok? Waar is de opening? Ik zie het niet zo goed. Ik vind het wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een theepot, de voorpootjes zijn de tuit. het kopje kun je eraf nemen zodat je er de thee in kunt schenken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...