vrijdag 13 mei 2011

On the road

En neen ik ga niet op vakantie en ik heb ook geen nieuwe job als vrachtwagenchauffeur.

Met een vader die vroeger de Kunstacademie heeft gedaan en een moeder die menig workshop deed was voor mij creativiteit een deel van mijn opgroeien. Maar als kind ging ik vergelijken. En ik kon niet maken wat mijn ouders maakten. En begreep ik al snel dat ik die talenten niet had.

Nu naaide ik altijd al kleding, maar eigenlijk vond ik dat niet zo creatief. Een patroon de stof en een naaimachien en dan krijg je een broek, jas of jurk. Datzelfde geld ook voor breien en haken. Ik verzin wel eens een patroon maar eigenlijk vind ik dat niks in vergelijking met wat zij kunnen.

Toch heb ik het idee dat er meer in zit bij mijzelf. En ik wil het gewoon proberen. Dus kocht ik een notebook, wat penselen, een doosje aquarelpotloden en nog wat gerief. Met als doel om maar eens wat te gaan proberen. En om dan ook maar gelijk met de deur in huis te vallen ik zal het hier zo af en toe laten zien.
Ik las ergens dat als je maar vaak genoeg oefent dat je het dan vanzelf onder de knie krijgt :) Dus in den beginne zul je hier niet echt fantastische werkjes te zien krijgen. Maar ik hoop op verbetering zullen we maar zeggen.




Intussen wil ik ook verder met de mixed-media projecten. Dat wil zeggen dat je verschillende technieken door elkaar gebruikt. Voor mij gaat het dan vooral om het werken met textielverf en 'wild-naaien' (toen ik dit aan BB liet lezen had hij daarbij hele vreemde associaties. Het wil gewoon maar zeggen dat je niet volgens de klassieke manier naait. En eigenlijk doe ik dat ook alleen maar omdat ik toch niet recht kan naaien en dit dus een goed excuus is.

6 opmerkingen:

  1. Hahaha,ik moest wel even lachen om BB's associaties. En ik vind je tekening mooi en veelbelovend! Go for it!

    Prettig weekend!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil wel meer van dit zien, dus laat je gaan... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben benieuwd, ziet er toch al veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jou anders wel al erg creatief... maar er is altijd de mogelijkheid om er in te blijven groeien he... Zelfs als je de top zou bereiken, zijn er nog andere dingen die mogelijk zijn. ;)

    Je tekening is superleuk! Fijn hoe je ze zo laat spreken... :) (Vond ik ook al bij je foto's)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK zou niet weten hoe ik aan zo 'n mooie tekening of is 't aquarel moest beginnen dus volgens mij heb je echt wel talent!
    En hoezo jij kan niet naaien????

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...