donderdag 15 september 2011

Preview

Dit had een weekje rust moeten zijn. Maar alles liep anders. Allereerst kon onze dochter zaterdag niet vertrekken van Zaventem omdat ons bijzondere ID-bewijs geen reispas is en eigenlijk gewoon maar een verblijfsvergunning blijkt te zijn waarmee je helemaal niet mag reizen maar wat nog nooit iemand ons heeft verteld.

Wij reizen daar dus al 12 jaar mee door Europa.
Londen (GB is zelfs geen Schengen-land), Rome, Oslo u noemt het maar, we zijn er allemaal al geweest met diezelfde pas vanaf hetzelfde vliegveld, maar plotseling mocht onze dochter dus niet vertrekken (een flinke reissom voor niets dus) Gelukkig kon ze deze week toch nog een reisje maken maar het was natuurlijk wel allemaal een beetje anders dan ze verwacht had.

Zondag was een indrukwekkende dag. Een hele dag bij het onthaal gestaan en de hele dag lieve hondjes en hun baasjes zien passeren. Er kwamen meer dan 400 mensen en 300 hondjes.Je begrijpt dat je me 's avonds kon opvegen.

En toen was het maandag en zou ik aan een weekje rust beginnen. Maar niets is minder waar. Ik geloof niet dat ik ooit zo een drukke dagen had met als icing de rit van 2.5 uur gisteren op en neer naar Nijlen (volgens de GPS een ritje van 30 minuten) maar tijdens de spits moet je daar dus iets meer voor uittrekken.

Gelukkig heb ik m'n Round Robin Notebookproject. Dat maakt dat ik tijd MOET vinden voor mijzelf en het boekje dat ik volgende week weer mag doorsturen. Hier een kleine blik in de keuken want ik kan natuurlijk niet alles weggeven want anders is het voor de ontvanger zo sneu.



Hier vind je alles over het RRNB-projekt en de deelnemers.




2 opmerkingen:

  1. Wat een raar verhaal van die pas. Waar zou je dochter naartoe gaan? Op een ID kaart kan je toch gewoon reizen? Ik ben tenminste ook van plan om mijn verlopen paspoort in te ruilen voor een ID, maar dan moet ik mij toch nog maar eens laten informeren...
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vertrouwde het al niet dat we gewoon zouden kunnen reizen op onze id-kaarten, de oude waren immers duidelijker verblijfsvergunningen ( grote kartonnen dingen). We hebben dan ook allemaal paspoorten ernaast, maar wat een gedoe om die te krijgen. Naar Antwerpen, speciale foto,s, en wat een hoop geld.
    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...