donderdag 17 oktober 2013

stroop en gelei

de appelbomen beginnen leeg te vallen
en da's nu ook weer niet de bedoeling ....

dus deze dag is 
bestempeld als stroop en gelei-dag
de potten staan klaar

vandaag maak ik naast stroop
 ook gelei van de appels,
en ik heb me daar lekkere
recepten gevonden op het web
 (althans dat denk ik toch .... )
wat dacht je van 
appelgelei met calvados en rozijntjes
of appelgelei met kaneel en kardamom
of appelgelei met gember
of appelgelei met rozemarijn .....


dat gesnij, geschil en ontdoen van
klokhuizen vind ik eigenlijk nog het ergste van alles
maar sinds onze vakantie in Denemarken


heb ik zo'n handige
partjes-verdeler-annex-klokhuis-ontdoener
en nu is het een kwestie van
schillen en hup met dat ding
is de rest een fluitje van een cent



ben eigenlijk zo benieuwd
 hoe dat allemaal gaat smaken



want ik ben gek van gelei's
en appelstroop ...... yummie


de appelsiroop zal voor
een andere keer zijn want ik had geen
appelsap meer over deze keer


wat wel overbleef was de
afwas .........

fijne donderdag


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...