zondag 6 oktober 2013

zondags genot

eigenlijk lig ik het liefste te niksen 
een luie zondag in mijn pyjama lijkt 
me zaaalig ...

maar onze twee appelbomen denken daar anders over.
vol van fruit roepen ze:
pluk mij, pluk mij ..... en dat deden we
vandaag maakte ik:

ingemaakte appeltjes

900 gram (riet) suiker
125 gram maizena
1 dessertlepel kaneel
1/4 theelepeltje nootmuskaat
zout naar smaak
2.25 liter water
3 eetlepels citroensap
ongeveer 3 kg appelen,
geschild, klokhuis eruit
en in schijfjes gesneden

1 neem een grote pan, mix de suiker, 
de maizena, de kaneel en de nootmuskaat
voeg het zout toe en daarna het water. 
Breng dit alles aan de kook tot het dik en bubbels vormt
voeg als laatste de citroensap toe ......

2. doe de appelschijfjes in hete gesteriliseerde potten
en laat 2 cm ruimte aan de bovenkant

3. vul nu de potten met de hete siroop 
en zorg dat de bubbeltjes eruit zijn

4. zet ze nog 20 minuten in een pan met heet water 

Voor het inmaken of het maken van 
confituur of gelei zijn verschillende methodes 
zoek en gij zult vinden op het www .......


fijne zondag nog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...