zaterdag 18 oktober 2014

nog 's iets met appels

de bomen zijn nog steeds niet leeg ..

vandaag bakte ik een appeltaart 
die eens anders dan anders was ...

Benodigdheden:


voor de bovenkant:
  • 225 gram havermout
  • 1 cup walnoten grof gesneden
  • 55 gram Bruine suiker
  • 2 eetlepels bloem
  • 1 theelepel gemberpoeder
  • 1 theelepel kaneelpoeder
  • 110 gram gesmolten boter

  • voor de vulling:

  • 225 Gram Havermout
  • fijn gesneden appelen (ik had er ongeveer 5 of 6)
  • 110 gram suiker
  • 2 eetlepels citroensap
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 theelepel gember
  • 1 kant en klare bodem voor kruimeldeeg

  • bereiding:

    doe alle ingredienten voor de bovenkant
    in een kom en mix het goed
    zet dit apart

    doe met de appelen, het citroensap
     de kaneel en de gember hetzelfde

    vul een bakblik met de bodem en leg
    hierop het appelmengsel

    dek dit alles af met de topping

    bak de taart volgens instructies van
    het kruimeldeeg

    mijn taart ging 10 in een oven op 225
     waarna ik het lager zette en de taart nog eens
    40 minuten baket op 180 graden

    maar ik kan me voorstellen dat
    de instructies van die kant en klaarbodems verschillend zijn

    let in iedergeval op dat de bovenkant niet
    te donker wordt en dek het anders af met folie

    ze konden hier thuis bijna niet wachten tot 'hij' koud was ....


    fijne zondag!!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...